۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۱

معاون علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سال در فارس

آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سال در فارس

شیراز - معاون علوم پزشکی شیراز گفت:افراد بالای ۶۰ سال که بیش از ۴ ماه از زمان دوز دوم واکسن های«سینوفارم، بهارات و کوو ایران برکت» دریافت کرده اند می توانند برای دریافت دوز سوم مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ هم استانی دیگر در اثر کرونا جان خود را از دست دادند که مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و یازده مورد افزایش یافت.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۶۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۲۸ هزار و ۵۳۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۲۲ هزار و ۹۰۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۱ هزار و ۷۹۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۸۰ هزار و ۳۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با اعلام بستری ۱۹۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را هزار و ۶۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۰۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۶۶ هزار و ۲۱۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

دکتر همتی با اشاره به دیگر آمارهای مربوط به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، از خدمت رسانی به هزار و ۴۶۴ مراجعه کننده دارای علائم کووید ۱۹ در مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان خبر داد.

او مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۲۶۱ هزار و ۱۰۳ دوز اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳ میلیون و یازده هزار و ۷۵ دوز نوبت اول و ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۲۸ دوز نوبت دوم واکسن بوده است.

این مقام مسؤول در دانشگاه از آغاز واکسیناسیون دوز سوم برای افراد بالای ۶۰ سال در فارس خبر داد و گفت: در این مرحله، افرادی که دوز دوم واکسن‌های «سینوفارم، بهارات و کوو ایران برکت» خود را دریافت کرده‌اند و چهار ماه از دوز دوم آنها گذشته باشد، می‌توانند برای دریافت دوز سوم به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

کد خبر 5343137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha